S čím mohu pomoci
V oblasti generačních a mezigeneračních vztahů:
- problémy (mezi partnery/manželi, sourozenci, spolužáky ve škole, dětmi/mládežníky v partě)
- problémy mezi dětmi a rodiči, rodiči a prarodiči…
V oblasti sociálně patologických jevů:
- při výskytu závislostí (alkohol, workoholismus, hrací automaty, PC, ostatní drogy…)
- při záškoláctví, toulavosti, nekázni, agresivitě, nedostatečných studijních výsledcích, profesní orientaci,…, dítěte/žáka
- při domácím násilí (týrání partnera/partnerky, manžela/manželky, dětí či rodičů…)
- při sexuální zneužívání dítěte, partnerky/manželky…
Při osobních problémech:
- nežádoucí stavy pozornosti – roztržitost, zapomnětlivost, nepozornost, ADHD…
- nežádoucí stavy citové – přecitlivělost, dlouhodobé nežádoucí nálady (lhostejnost, úzkost, deprese, strach, podrážděnost…)
- přetrvávající psychické trauma po vážných životních událostech – smrt blízké osoby, autonehoda, ztráta práce, rozvod, týrání, sexuální zneužívání…
- potíže v komunikaci s jinými lidmi
- psychické bloky – různé typy strachů (arachnofobie, klaustrofobie, strach z řízení auta, …), zadrhávání, stereotypní nežádoucí pohyby …
- psychosomatické obtíže – noční pomočování
- psychohygiena osobní – harmonizace provozu domácnosti a organizace dne, základy zdravého stravování, osobní hygiena dítěte, kultura bydlení…
- dlouhodobé stavy únavy, přetížení, únava, psychohygiena profesní – harmonizace řídící a organizátorské práce, organizace dne, vztahy v práci, workoholismus….
- stres, mobil/šikana v práci/škole
- problémy v oblasti motivace (smysl života) v práci, v osobním životě
V oblasti sebepoznání, rozvoje osobnosti:
- diagnostika schopností (co dokážu, co umím, na co mám – IQ, odolnost vůči stresu, pozornost…)
- diagnostika osobnostního profilu (jaký jsem – temperament, charakter, schopnosti)
- diagnostika motivační a anamnestická (co chci, jak jsem aktuálně spokojen…)
- rozvoj žádoucích schopností, dovedností, vlastností charakteru
V oblasti vzdělání a práce:
- profesní diagnostika – výběr vhodné školy, určení struktury všeobecných studijních předpokladů, určování předpokladů pro výkon různých profesí
- pracovní a personální diagnostika – výběr vhodného profese
- pracovní a personální diagnostika – výběr vhodného pracovníka